• Welcome to Hrvatski Radioamaterski Savez.

Bouvet 3Y0J

Autor 9A3XV, 05. Travanj 2021, 09:10:59

« natrag - naprijed »

0 Članovi i 1 Gost pregledava ovu temu.

9A2M

#60
Citat: 9A2JK  u 15. Veljača 2023, 20:40:49
Hrvoje, nisam napisao da se ne zna meteorološka situacija, nego da se ne zna kako izgleda teren, tlo, zemlja. 
Budući da godinama nikoga nije bilo, ekipa je imala stare informacije o izgledu mjesta na kojem su planirali kamp. 
Vrijeme je učinilo svoje i to mjesto više nije isto. Kužiš ili treba nacrtati ? Pazi, tamo ***često ne idu*** meteo 
ekspedicije. Gdje si našao tu informaciju? Na koje to mjesto se spušta helikopter? Pravi polarni brod 
***ne može doći direktno pod otok*** zbog pličine. Baš zato što je more plitko koristili su gumenjak. 
Imaš pravo, iskrcati se na otok je opasno po život, ali ne zbog gumenjaka.

BTW, Bouvet nije glečer.

I zato 3Y0J ekipi svaka čast. Napravili su 20-ak tisuća QSO-a, što uopće nije malo. Bilo bi stvarno super kad bi neka 
druga ekipa ponovila pothvat, da budu tamo dulje, tako da ih odradimo na svim opsezima i vrstama rada, 
ali sve se bojim da se to neće dogoditi u narednih 10-ak godina. Želim da sam u krivu.


O drugome, uputno je pogledati YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=oDHu21x6iaI&t=568s
Ako je problem jezik, može se uključiti hrvatski prijevod. Istina da je to ''google prijevod'' ali može se shvatiti.

73
Martin 9A2JK

Aha, nesporazum. Ti si mislio na geološku situaciju terena a ne na meteo uvjete. Pa na službenoj 3Y0J stranici su pisali i o tome. Stavili su i friške fotografije i video zapise ali ti je to vjerojatno promaklo u gomili informacija. Gledao sam i sat i pol dugačku konferenciju od prije 6 mjeseci na kojoj objašnjavaju detalje o provođenju ekspedicije. I tu je jedan PR-ovac koji je odgovarao na pitanja izjavio da je najpovoljnija lokacija za rad na otoku baš ta gdje se nalazi meteo postaja i je tamo i heliodrom. Ali da tamo ne mogu i ne smiju raditi jer bi ometali njihove uređaje. Spomenuo je i da je postaja potpuno automatizirana i da je samo povremeno obilaze. Ali evo Neno je otkrio nešto novo, postaja ima i stalnu posadu. Dakle očito taj PR-ovac nije dobro informiran.

Ovaj link što si mi dao da pogledam je da izvineš prese......e nekog nadobudnog youtubera. Pogledao sam, bolje da nisam jer ništa novo nisam naučio nego samo čuo njegovo glupo razmišljanje o ekspediciji.

Ja tebi toplo preporučujem da proguglaš malo 3Y0Z. Imaš brdo videomaterijala, imaš i njihovu pressicu prije puta na Bouvet 2019. godine, objašnjavaju zašto im je po broju veza podbacila ekspedicija iz 1989. i što su iz nje naučili.
Zanimljiv je i dio gdje se upravo vidi taj njihov brod sa 2 helikoptera na njemu i koliko on može bliže prići Bouvetu od ove Marame.

Da, Bouvet nije glečer. To je otok vulkanskog porijekla. A što je na njemu? Pa glečer, u prijevodu ledenjak - stoljetne naslage leda nastale padanjem snijega, topljenjem snijega i ponovnim zaleđivanjem.


9A2M

Citat: 9A5N  u 15. Veljača 2023, 21:16:18
Čim više slika i videa izlazi na internetu, tim se više pokazuje koja je to, kako kaže Adam, "hrpa klaunova".

Oni su s otoka, navodno, radili sjedeći i ležeći na blatnoj ceradi položenoj na zemlju.
"Ma daj me naj".
Kako su mislili napraviti navodnih 6-7 radnih mjesta na otoku a nisu imali jedan kamping stol i dva stolac za ova dva jadnika koji se valjaju po blatu.

Vježbanje uplovljavanja i ispovljavanja s pješčane plaže po valovima trebali su trenirati u Polineziji.
Tamo bi ih domoroci naućili kako oni to rade stoljećima.
Gdje im je drugi gumenjak s veslima s kojim su mogli po ovim valovima lijepo glisirati na plažu!?!?
A ne ovo, "tuljan" stil !

Uopće, otkud im ideja da će svu planiranu opremu iskrcati jednim malim gumenjakom a ti vremešni ljudi odnijeti u rukama na plato!?!?
Da je vrijeme bilo idealno, bez vjetra i mrtvo more s valovima od samo pola metra, opet nebi uspjeli na ovaj način.

Na otoku postoji stalna Norveška istraživačka postaja koja preko satelita stalno šalje vremenske podatke i video sliku s otoka.
https://www.npolar.no/en/norvegia/#toggle-id-1
Postaja može primiti 6 ljudi no ona je sada sigurno zauzeta.
Lijepo je napisano da se transport opreme i ljudi na otok vrši samo helikopterom.
Iz te postaje je, mislim 2000., radio jedan amater duže vrijeme kako to sada radi FT8WW s Crozeta.

Nadam se da će tragikomedija ove ekspedicije potaknuti mlade, vješte i odvaže amatere da to odrade kao treba.
Naravno, koristeći remote rad i FT8 mod na prvom mjestu kako bi dati šansu svima.
Pa kad se sakupi 20-25000 "unique calls" u logovima, krenuti sa SSB/CW i prepusti stvar u ruke BIG GUN-ova.
Ili će na otok otići neki Norveški Thierry  i bez velike pompe i hrpe love bačene u vjetar usrećiti mnoge amatere.

p.s.
Na ovoj ekspediciji se pokazalo koliko amatera nema pojma kako se radi FT8.
Poražavajuće!!

Neno potpisujem sve što si napisao. A 100 posto se slažem i sa Adamovim postom.

Ovog radioamatera što spominješ, to je legendarni Chuck. On je molio tamošnje šefove da ga prime na posao i bio je član te istraživačke postaje (kao liječnik) na Bouvetu 6 meseci a u slobodno vrijeme je radio veze. Bio je po raznim DXpedicijama a zanimljivost je i da je bio astronaut i da je bio u misiji u space shuttleu 16 dana.
Ovdje na slikama se vidi on u staroj istraživačkoj postaji koja je srušena i napravljena je nova.
Nažalost Chuch je SK 2006. godine u 55. godini života.

https://www.facebook.com/HamRadioWorld1/posts/pfbid05WfE45ZjbDGfyPuc6AS9W7EUZKtcNyZvXNwGqUEzNwnbsxsjpotxGhjhJ6Cdk7ADl

Što se tiče FT8, možda sam zločest, ali meni odgovara to što netko ne zna koristiti F/H  ;D

Evo jučer, ogroman pile-up na YJ0A sa Vanuatua. Ja imam neku svoju foru, fejkam uređaj i zovem što višlje (oko 3000Hz) da nisam u gužvi signala.
Zovem ga 3 perioda, ništa, i onda skužim da mi je snaga na 50W. Dignem na 100W, pozovem još 4 perioda i evo ga! A antena jadna CP6 vertikalka.
Čuo sam i tebe, ti si se malo više patio ali si na kraju uspio dozvati.
I sad gledam, puno njih ga zove, on im da raport a oni nastavljaju na istoj QRG. Znači nisu uključili F/H i uređaj im nije prebacio na njegovu RX frekvenciju. Što više takvih, veća šansa za mene, hahaha.

Šalim se, ali vidio sam komentare nekih radioamatera koji kažu: "Nisam ih uspio odraditi, ali da nije bilo 3Y0J expedicije ne bih se naučio koristiti F/H. Skupo sam platio školu, odgovarali su mi ali me nisu čuli jer sam koristio simplex FT8"


9A2JK

Citat: 9A2M  u 15. Veljača 2023, 23:51:46
Ovakva javna brukanja ti ne trebaju.
Točno to što neki rade s 3Y0J i izmišljanjem netočnih ''informacija''.

Molim pažljivo pročitati što sam napisao kao paralelu na tvrdnju kako na 3Y0J nema dovoljno informacija 
o ekspediciji. Dakle, napisao sam: ''Zašto na web stranici nema mogućnost preuzimanja potvrde o 
prijedlogu znaka?''. Pitanje nije zašto se ne može preuzeti potvrda, nego zašto nema mogućnosti 
preuzimanja? Odgovor je: mogućnosti preuzimanja ima, a je li u datom momentu nešto radi ili ne, je nešto sasvim 
drugo. Po istoj ''metodi'' pokušavate omalovažiti 3Y0J ekipu. Radioamateri to ne rade.  :-[

73
Martin 9A2JK
Nije znanje znati i za sebe ga zadržati, nego je znanje znati ga podijeliti.

9A6WW

#63
Hrvoje (i ostali),

Citat:
Citat: 9A6WW - 15. Veljača 2023, 13:54:17
Usput, vidim u objavljenom logu da su QRP stanice s "drot" antenama iz mojeg QTH odradile ekspediciju (CW/SSB!) , znači, nije bilo tako teško uz malo strpljenja, sreće i vještine se moglo.
73 Zvonko

Jesi li siguran da su radili sa svojim setupom?

Da, siguran sam, i provjerio. Jedino što sam pogrešno napisao je bilo "drot" antena. U stvari, bila su dva drota, t.j. 2el za 15m i 100w i uradio je vezu CW.

A sad da nadopunim moju izjavu "uz malo strpljenja, sreće i vještine se moglo".  U ovom slučaju to je bilo pretežito uz vještinu. Čovjek se javio na tail prethodne veze koju je čuo. Iako je OM o kojem se radi  je FT8 operator, naravno, radi i CW jer nije "od jučer", za vezu je potrošio 20 minuta. I ispada da bi ga FT8 bilo puno teže odraditi nego CW, unatoč svim prednostima FT8 kod slabih signala, jer ovdje se ipak radi o (relativno) velikom segmentu od desetak kHz koje iskusni operator preslušava i pokušava shvatiti ponašanje DX stanice i donosi odluku gdje zvati. Znači, slušaj, zaključi, pa pozovi. Uglavnom ključ uspjeha rada DX exspedicije u pileup.

Bojim se da ovi koji ovjdje protestiraju, protestiraju jer nisu odradili ekspedciju  pa traže izgovor u njihovom lošem radu. Može biti, ali onda šuti i čekaj dok se na bandu pojave bolji. Ili kreni na Bouvet. Toliko s moje strane, i pošto sam uglavnom sve rekao o ovoj temi što sam mislio, ne vidim potrebe da se ubuduće javljam po pitanju 3y0j. Sretno diskultantima i neka ispune još desetak stranice foruma.

73 Zvonko

9A6KX

Citat: 9A2JK  u 16. Veljača 2023, 09:05:40
Citat: 9A2M  u 15. Veljača 2023, 23:51:46
Ovakva javna brukanja ti ne trebaju.
Točno to što neki rade s 3Y0J i izmišljanjem netočnih ''informacija''.

Molim pažljivo pročitati što sam napisao kao paralelu na tvrdnju kako na 3Y0J nema dovoljno informacija 
o ekspediciji. Dakle, napisao sam: ''Zašto na web stranici nema mogućnost preuzimanja potvrde o 
prijedlogu znaka?''. Pitanje nije zašto se ne može preuzeti potvrda, nego zašto nema mogućnosti 
preuzimanja? Odgovor je: mogućnosti preuzimanja ima, a je li u datom momentu nešto radi ili ne, je nešto sasvim 
drugo. Po istoj ''metodi'' pokušavate omalovažiti 3Y0J ekipu. Radioamateri to ne rade.  :-[

73
Martin 9A2JK

Potpisujem. Potpuno je nevažno je li netko platio članarinu ili nije i kada, činjenica je da servis radi. Koliko je ažuran i točan je drugo pitanje. Ja sam uz pomoć tog servisa uredno produžio dozvolu kada mi je trebao zadnji puta PPO. Kada - nemam pojma niti ću provjeravati ...

3Y0J ekipi duboki naklon, volio bih vidjeti salonske aktivatore da urade bolje

73 Mirko 6KX


9A2JK

Predlažem da se držimo teme. Zato sam odličan komentar Zvonka, 9A6WW, kopirao u FT8 temu 
i pozivam vas da tamo nastavimo o FT8 radu.

73
Martin 9A2JK
moderator
Nije znanje znati i za sebe ga zadržati, nego je znanje znati ga podijeliti.

9A4QV

Prije 33 godine je to izgledalo ovako:
https://www.youtube.com/watch?v=fPz_c5BcTUU

Rezultat nešto preko 49k qso.

Još uvijek se ne mogu oteti razmišljanju kako je ekipa 3Y0J mislila iskrcati (i vratiti nazad na Maramu) 4 agregata koji svaki ima 150kg, koristeći dingi?
Da li i netko od vas iskusnih operatora može to objasniti meni salonskom operatoru?
Naravno, ne koristeći pri tome metodu iz vica kao utrpati 3 slona u fiću.

Inače, po objavljenim fotografijama i videima, oni su imali jako lijepo vrijeme za ovaj dio Južnog Atlantika prema svim pomorskim standardima.
Čim se on šeće po otoku a da nije vezan a na brodu ima kratke rukave, to je kamilica od vremena.

Ili možda smo mi na Jadranu naučeni na udare bure do 250km na sat a da nam crijepovi i antene ostanu netaknuti...

9A7YY

#67
Živo me zanima zbog čega je na brodu isključen satelite AIS?
Posljednja primljena pozicija je od 12.02,2023 u 13.31 MyT.

9A2JK

Možda zato jer je pokrivanje LEO AIS satelitima slabije na polovima?
Ili se AIS pokvario (malo vjerojatno)?
Meni se to ne čini važnim. Cijeli put broda prema 3Y/B, za vrijeme kad je brod bio pokraj otoka 
i sada povratak, mogao se (i sad se može) pratiti preko GPS-a.

Link je: https://share.garmin.com/3y0j

Trenutna pozicija broda, petak, 17.02., na slici u prilogu.

73
Martin 9A2JK
Nije znanje znati i za sebe ga zadržati, nego je znanje znati ga podijeliti.

9A7YY

Citat: 9A2JK  u 17. Veljača 2023, 09:43:13
Meni se to ne čini važnim.

Međunarodna pomorska organizacija danas zahtijeva da svaki brod mase iznad 30 tona treba imati ugrađen AIS, kao i svaki putnički brod. Osim za razmjenu podataka, ovaj sustav vrlo dobro služi i za izbjegavanje sudara.

9A2M

Citat: 9A4QV  u 16. Veljača 2023, 23:38:49
Prije 33 godine je to izgledalo ovako:
https://www.youtube.com/watch?v=fPz_c5BcTUU

Još uvijek se ne mogu oteti razmišljanju kako je ekipa 3Y0J mislila iskrcati (i vratiti nazad na Maramu) 4 agregata koji svaki ima 150kg, koristeći dingi?
Da li i netko od vas iskusnih operatora može to objasniti meni salonskom operatoru?
Naravno, ne koristeći pri tome metodu iz vica kao utrpati 3 slona u fiću.


Može, i to iz prve ruke. Pogledaj ovaj video meeting od prije pola godine gdje Adrian/KO8SCA sat i pol vremena objašnjava planove do najsitnijeg detalja i odgovara na pitanja.

https://www.youtube.com/watch?v=b4blDDQQ1JQ

Tu ti se krije odgovor. A kada stigne kući bilo bi očekivano da opet organizira meeting i objasni kontrast između tih njihovih planova koje je naveo prije pola godine i onoga što su ostvarili.

Btw, najviše mi je upala u oko situacija iz tog videa kada uspoređuje prošle ekspedicije na Bouvet i njihov pojedinačno i kumulativno ostvareni broj veza a onda odjednom lupi šakom o stol, digne glavu i onako samopouzdano kaže: "200000 veza gospodo, 200000 veza ćemo mi ostvariti!". Tri puta više od svih ekspedicija ukupno".

9A2JK

Citat: 9A7YY  u 17. Veljača 2023, 10:26:29
Međunarodna pomorska organizacija danas zahtijeva da svaki brod mase iznad 30 tona treba imati ugrađen AIS, kao i svaki putnički brod. Osim za razmjenu podataka, ovaj sustav vrlo dobro služi i za izbjegavanje sudara.
Ma znam ja to.
VHF AIS i satelitski AIS nije isto i ne moraju svi imati satelitski AIS.

Gdje je bila ''Marama'', i to puno prije nego je ukrcala 3Y0J ekipu, dakle cijelu povijest putovanja (pa i više) 
lijepo možemo vidjeti na linku koji sam dao. Bolje nego na satelitskom ili VHF AIS-u.

73
Martin 9A2JK
Nije znanje znati i za sebe ga zadržati, nego je znanje znati ga podijeliti.

9A7YY

Citat: 9A2JK  u 17. Veljača 2023, 12:59:48

Ma znam ja to.
VHF AIS i satelitski AIS nije isto i ne moraju svi imati satelitski AIS.

Gdje je bila ''Marama'', i to puno prije nego je ukrcala 3Y0J ekipu, dakle cijelu povijest putovanja (pa i više) 
lijepo možemo vidjeti na linku koji sam dao. Bolje nego na satelitskom ili VHF AIS-u.

73
Martin 9A2JK

S dužnim poštovanjem Martine, nemoj se ljutiti ali neznaš. Pusti more mornarima.

Lijepi pozdrav
Branko

9A2JK

Branko, ja se ne ljutim.
Uz dužno poštovanje, ja o moru možda manje znam od vas mornara, ali znam puno, puno više 
nego što ti misliš. O AIS-u pak, znam više od vas mornara (praktično iskustvo). 
Ali, nisam tema ja, nego 3Y0J.

Razumljivo je razočarenje svih koji nisu uspjeli napraviti 3Y/B. Prozivati na odgovornost nekoga 
koji je nešto obećao, to obećanje platio više od 30 tisuća eura iz svoga džepa i pri nastojanju 
da izvrši to obećanje riskirao vlastiti život, e to je nešto što nitko dobronamjeran ne može shvatiti.

Tvrdite da je 3Y0J ekipa ''objašnjavala planove do najsitnijeg detalja i odgovarala na pitanja'' 
šest mjeseci prije nego su krenuli na put. OK, zašto tada niste stavljali prigovore kako ovo ili ono 
nije moguće? I još k tome prigovarate zašto nisu poslušali savjete nekih prijašnjih pokušaja onih 
koji se nisu uspjeli ni iskrcati na otok?
Ili je to ipak samo jal što je 3Y0J ipak dijelom uspio i što se živi vračaju doma?


Hrvoje, hvala za link na odličan video u kojem KO8SCA detaljno objašnjava planove i daje izjavu 
o planiranih 200 000 QSO-a. Dobro ga je pogledati uz hrvatski prijevod.
 
73
Martin 9A2JK
Nije znanje znati i za sebe ga zadržati, nego je znanje znati ga podijeliti.

9A9EE

#74
Tek danas malo uhvatih vremena pogledati fotke, videa s DXpedicije, letimično pročitati komentare na ovom i drugim forumima o aktivaciji i lovu 3Y0J.
Moji dojmovi (ali i iskustvo) su podijeljeni nakon prošlotjednih hvatanja i rađenja 3Y0J... nakon spomenute veze rađene na 15m SSB sa 6 elemenata Yagi i kW, zakašnjelog dolaska na 12m, a kasnije se uspostavilo ne samo te večeri nego i za cijelu ekspediciju, sati i sati čekanja i slušanja na 30m uz tek ponešto pozivanja, poteškoća i servisiranja u hodu na antenama, pojačalu, mjestimično otkrivenom krovu (zahvaljujući ekspediciji otkriveno da i našu lokaciju zahvatio vjetar od prije par dana)...
mogao bih se svrstati uz onu liniju zaključaka: (pre)velika najava - slab(ij)a realizacija kako aktivatora tako i (nas) lovaca...

Nažalost: troliranje, uzimanje za pravo komentirati sve i svašta bez odgovornosti, sveznanje, svejasnoća, dociranje, kvazi PR-izam, miniranje, DQRM-iranje, sabotaža, destrukcija, ... ponavljam, nažalost su dosegli protekla dva tjedna vrhunac ne samo na forumima, clusterima nego i na samim opsezima, odnosno gotovo u čitavoj strukturi onoga što jest ili omogućava odvijanje te prati rad neke postaje  :( :( :(
'aktivator' takvog ponašanja kod pojedinaca diljem WW čini mi se da se može pronaći u članovima ekspedicije i objektivnim okolnostima što ne opravdava postupke koje smo uočili i koji su nam onemogućili više veza...

Ovim putem želio bih se zahvaliti na brizi i upozorenju da odradim ATNO, ali jednako tako i onima koji se raduju, iščuđavaju što u tome ne uspijevam, pritom konačno priznajući svoju nesavršenost (nemogućnost da im bude sve jasno)... ako sam barem u tome pomogao, nije mi nimalo žao  ;D

Naime, niti sam htio, niti pozivao pod svojim znakom...
Svoj ATNO kao i još poneki od nas smo zamijenili za još pokoju klupsku vezu... ponekima neshvatljivo (ego im to ne dozvoljava) i neprihvatljivo (kada bi i pokušali, ne bi na takav način uspjeli pa zašto bi onda drugi mogli). Svjestan sam i čestitam da pojedinaca ima boljih, ali klub u kojem uz mnoge druge ponosno radim ima u svijetu najviše DXCC challenge potvrda (od radioklubova), a još ih skupljamo... uostalom, iako nisu radili najavljeni RTTY, sa ovim FT8 modom smo došli na samo 8 nikad rađenih DIGI aktivnih DXCC.

73,

. .