Autor Tema: 9A5ABX odradio prijenos MAYDAY poruke s mora  (Posjeta: 3335 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline 9A2Z

  • Master in Training
  • *****
  • Postova: 272
Odg: 9A5ABX odradio prijenos MAYDAY poruke s mora
« Odgovori #75 u: 09. Kolovoz 2020, 09:29:41 »
Martine, koje koristi imaš ti ili ja ili općenito svi radio amateri što država daje novac HZTK. Ja nemam od toga baš nikakve koristi kao većinom i svi ostali radio amateri. To je moj hobi i za svoj hobi ne tražim nikoga ništa. Bilo bi dobro da država prekine financirati HZTK jer situacija je takva da mladi više nisu zainteresirani za bilo koje aktivnosti u HZTK. Očiti primjer kod nas radio amatera. Preko HAKOM-a možemo ostvariti sve naše potrebe i zahtjeve. Svaki si mora svoj hobi financirati sam. Ja sam za svoj hobi u zadnjih dvije godine potrošio oko 20.000 kuna. Nisam ništa dobio od HZTK. Ovo što je Julio 9A5ABX napravio sigurno je za pohvaliti. Sve je to  mogao riješiti pozivom na 112 tako bi ja napravio. Ne vidim ovim djelom da bi država sada u HZTK trebala isplatiti neki novac. I na kraju. Ja sam član RADIO AMATERSKE UDRUGE 9A1KAJ u VARAŽDINU. Ima nas 15 aktivnih radio amatera. Nismo članovi HZTK. Financiramo se sami. Svi smo članovi samo HRS-a. Mislim da je to skora budućnost svega toga.

+++
« Zadnja izmjena: 09. Kolovoz 2020, 09:39:51 od 9A2Z »

Offline 9A4OE

  • Život posvećen forumu
  • *******
  • Postova: 1.887
Odg: 9A5ABX odradio prijenos MAYDAY poruke s mora
« Odgovori #76 u: 09. Kolovoz 2020, 09:52:41 »
...
9A4OE
 
Nema vas u evidenciji HAKOM-a da posjedujete važeću dozvolu za uporabu radiofrekvencijskog spektra u amaterskoj službi.
ARC - CEPT radioamaterska dozvola

Ovdje nam "soliš" pamet

----
O solenju pameti, moji rezultati su vidljivi u aktivnostima poboljšanja zakonskih okvira za djelovanje radioamatera u RH.

1.
2. kod ovog se ne vidi poimenično ali pod 2. radioamaterski klub
I da, bio je pokušaj od strane HRS-a da ugura u pravilnik da se za postaje za ARG mora tražiti dozvola što je na kraju izbačeno iz Pravilnika.
« Zadnja izmjena: 09. Kolovoz 2020, 09:56:54 od 9A4OE »
9A4OE Damir JN75EI-JN85MQ bivši član 9A1ARS

Offline 9A3TY

  • Život posvećen forumu
  • *******
  • Postova: 1.307
  • Red pršuta, red sira ...
Odg: 9A5ABX odradio prijenos MAYDAY poruke s mora
« Odgovori #77 u: 09. Kolovoz 2020, 11:46:06 »
9A5ABX
9A6PAF
9A6WW
9A4OE
 
Nema vas u evidenciji HAKOM-a da posjedujete važeću dozvolu za uporabu radiofrekvencijskog spektra u amaterskoj službi.
ARC - CEPT radioamaterska dozvola

Nema u evidenciji ni 9A3AYM a godinama potpisuje hrpu HRSovih dokumenata s tom oznakom pa to nitko ne vidi kao problem / nelogičnost / dvostruko mjerilo ?!?

73 de Ivo, 9A3TY

Ovaj odgovor izdan je u elektroničkom obliku i pravovaljan je bez potpisa i pečata.

Offline 9A2JK

  • Global Moderator
  • ???
  • *****
  • Postova: 2.228
    • 9A2JK Amateur Radio Site
Odg: 9A5ABX odradio prijenos MAYDAY poruke s mora
« Odgovori #78 u: 09. Kolovoz 2020, 11:50:33 »
Polako skrećemo sa teme. U ovom konkretnom slučaju ja mislim
da je to i dobro.

Štef, 9A2Z, u biti ja se slažem s tobom. Svoj hobi trebamo financirati
sami. Neki kažu da nam ne treba ni Hrvatski radioamaterski savez.
HRS nam itekako treba! Ne treba nam OVAKVA Zajednica tehničke kulture
gdje preveliki dio državnog novca odlazi na plače raznih ''tajnika'' koji u
konačnici ne rade ništa. Problem je u našim zakonima koji propisuju kako će
HRS dobiti dio novca koji država namjenjuje za tehničku kulturu. Drugi problem
je naš niski standard (čitaj: male plače većine). Teško da HRS može postojati bez
državnih novaca, a povećanje članarine je problem.

Hrvatski radioamaterski savez nam treba.

Kako to sve riješiti, ja nemam recept, ali sam siguran da bi zajedničkim
snagama, bez ''osobnih sitničarenja'' mogli naći izlaz tj. put prema boljem.

73
Martin 9A2JK
Nije znanje znati i za sebe ga zadržati, nego je znanje znati ga podijeliti.

Offline 9A6PAF

  • Newbie
  • *
  • Postova: 21
Odg: 9A5ABX odradio prijenos MAYDAY poruke s mora
« Odgovori #79 u: 09. Kolovoz 2020, 13:06:21 »
9A6PAF     Marko

Nisi aktivan u radioamaterstvu više od 10 godina. Nisi član HRS-a. Ovdje nam "soliš" pamet sa pravilnicima i zakonima koje smo i mi pročitali ili budemo ponovno pročitali ako bude potrebe. Ispiti su svake godine, tako da možeš bez brige prijaviti se i riješiti svoje zahtjeve.

----

Ispričavam se ako se netko našao uvrijeđen jer pokušavam pronaći nedvosmisleno uporište u zakonu za djelovanje poput Julijevog. Uporište, ne propust. Nije mi cilj "soliti pamet" nikome, samo želim pronaći konkretnu informaciju i proslijediti ju radioamaterskoj zajednici da nekome zatreba pravni lijek u slučaju poput ovoga. Svi smo za ispit morali znati trenutno važeće zakone, a zakoni se mijenjaju i ne pratimo svi redovito te izmjene. Kazne za kršenje bilo koje stavke ovih zakona su velike i nije mi jasno zašto je problem što sam pokušavao u jednom postu objediniti sve zakonski bitno za ovaj slučaj.

Što se tiče moje neaktivnosti u radioamaterizmu, pokušat ću pojasniti malo situaciju pošto je to očito nekakav problem. Do nedavno su mi frekvencijski opsezi rada bili harmonizirani vojni opsezi. I uz dežurstva na sustavima veza, uključujući i 156.8Mhz, obavljao sam i planiranje i izvođenje obuke ljudstva za neke nove komunikacijske sustave. A to je sve relativno ništa prema višegodišnjem sudjelovanju u timu za projekt modernizacije i razvoja komunikacijskih sustava na području RH unutar zakonskih i prilično ograničenih financijskih okvira. Bili smo svega nas dva radioamatera u postrojbi. Nas dva luđaka koji smo 2012. svojim radom i znanjem uštedili najmanje 8 millijuna kuna i to je samo na potrošnji goriva za kanadere jer smo poboljšali komunikaciju između zemaljskih i zračnih vatrogasnih snaga duž cijele jadranske obale i pritom se drastično ubrzala reakcija za nove požare. Igrom slučaja smo 2009. zamijenili problematičan repetitor za suradnju s vatrogascima koji je signalom pokrivao područje na kojem je izletio nagibni vlak iz tračnica i gdje je bilo ljudskih žrtava. Taj "novi" repetitor s Motorolom M110 trebalo je cijelog preštimati, popraviti izgoreni ulazni stupanj prijemnika itd. Radilo se doslovno dan i noć. Niti 10 minuta nakon instalacije tog repetitora vatrogasci na terenu rade preko njega i koordiniraju akciju spašavanja ljudi. Službeno sam bio i L2 serviser za neke HF i mikrovalne sustave. Tako je bilo tada, danas je koliko mi je poznato puno bolja situacija. Na tom poslu uvijek sam spominjao radioamatere kao nešto pozitivno u našem društvu i govorio kako je potrebno održavati taj segment na životu. I tada stvarno nisam imao ni mogućnosti ni vremena postaviti i koristiti amatersku radijsku postaju. Jedino šta bih povremeno navratio u splitski radio klub pozdraviti ljude.

Razlog za ovaj tekst poviše je da moja neaktivnost u radioamaterskom svijetu ima svoje razloge. I u tom periodu "neaktivnosti" ponosan sam kako na svoj rad tako i na kolege koji su bili uključeni u te aktivnosti. Isto tako, kritično nužno temeljno znanje za odraditi bilo što od toga prenijeli su mi upravo radioamateri radio kluba Zadar, 9A1BST, uz tadašnje školovanje u srednjoj tehničkoj školi Zadar za tehničara za elektroniku. Sva kasnije bilo je proširivanje tih znanja, činjenica je da su temelji udareni u 9A1BST. I hvala im svima iz kluba na tome, neki su nažalost i SK. Na svakom kontestu naučio bih nešto novo, iskustvo rada na 10GHz preko Jadrana je isto kasnije bilo od velikog značaja. Zato sad kad napokon imam vremena, volje i sredstava za ponvno baviti se radioamaterizmom, želim pomoći kako god sam u mogućnosti. Pa makar to bilo u razrješavanju nedoumica oko prava na odašiljanje izvan radioamaterskih opsega. I sad želim da radioamateri kod nas odjeknu u medijima kao nešto pozitivno, kao što je objavljeno na početku ove teme.

Što se tiče moje opreme, za nju ne treba nikakva dozvola. Koristim RTL-SDR prijemnik za slušanje na 2m, pa nažalost čujem sve i svašta na R6. Takav radioamaterizam nam ne treba. Uz to koristim websdr.org za slušanje HF opsega, najviše qrp dio. Imam TS-1 i TS-4 tipkalo :) . I tako sve dok ne uspijem primiti barem 80 wpm bez greške. Zvučnu telegrafiju ipak nisam odavno koristio. Paralelno s tim planirana je samogradnja temeljena na qrp qcx-ssb, možda s modifikacijama za koje mi treba malo više vremena jer trebam naučiti vhdl jezik. Elektroničar sam i samograditelj, ne zanima me komercijalna oprema. Kad to bude gotovo, uređaj ide na atestiranje u HRS. za VHF će vjerojatno biti neka komercijalna igračka,  Dotad ću riješiti administrativni dio. Onda na SKCC itd.

Debelo skrećemo od teme. Julije, samo naprid, i ja sam nekad slušao 156800 po lošem vremenu, za zlu ne trebalo.

piše mali Ivica:"Dragi tata, pišem ti ovo pismo polako jer znam da ne možeš čitati brzo..."

Marko
Zadar, JN74PD: Zagreb JN75XT

Offline 9A6PAF

  • Newbie
  • *
  • Postova: 21
Odg: 9A5ABX odradio prijenos MAYDAY poruke s mora
« Odgovori #80 u: 09. Kolovoz 2020, 13:08:32 »
Hrvatski radioamaterski savez nam treba.

Kako to sve riješiti, ja nemam recept, ali sam siguran da bi zajedničkim
snagama, bez ''osobnih sitničarenja'' mogli naći izlaz tj. put prema boljem.
U potpunosti se slažem.
piše mali Ivica:"Dragi tata, pišem ti ovo pismo polako jer znam da ne možeš čitati brzo..."

Marko
Zadar, JN74PD: Zagreb JN75XT

Offline 9A3IV

  • Master in Training
  • *****
  • Postova: 479
Odg: 9A5ABX odradio prijenos MAYDAY poruke s mora
« Odgovori #81 u: 09. Kolovoz 2020, 14:03:13 »
6paf, daj mi se javi na damir.brcko60@gmail.com

Offline 9A6NDZ

  • Average Member
  • ***
  • Postova: 101
Odg: 9A5ABX odradio prijenos MAYDAY poruke s mora
« Odgovori #82 u: 09. Kolovoz 2020, 14:29:57 »
Prenosim vam novi komentar kolege 9A5ABX koji se ne moze prijaviti na forum pa mi je poslao da pošaljem vama.

Poštovani kolega, ispričavam se na smetnji ali molim vas za još  samo jednu uslugu jer ne mogu se prijaviti na forum. Molim da zalijepite ovaj tekst kako bih objasnio i završio moju diskusiju.

Još jednom, puno hvala.


Dragi kolege,
pročitao sam vaše komentare i žao mi je da nemam mogućnosti prijave da se uključim u raspravu na forumu. Koristim kolegu i zahvaljujem mu se na prijenosu moga teksta.

Svi te u pravu te ne zamjeram nikome,  pa ni onima koji me prozivaju za ev.propuste.
Tko radi taj i griješi. Nakon sto sam procitao vaše mišljenje sada ću se referitrati na isto i na vaša pitanja.
Što se tiče dozvole, ona je bila uredno izdana od HAKOM-a, i na njoj su bile dvije postaje. Icom i kenwood.
Zbog maćehinskog odnosa prema nama u našoj, najudaljenijoj županiji,  i nikakvog poticaja i razvoja, jer preko 10 god nemamo nikakvog repetitora i jedino smo koristili iste iz susjednih država R2 Planina Leotar i R3 Planina Lovćen, Icom je prodan a Kenwood je korišten na brodu i nakon kvara tek nedavno osposobljen. Neki imaju i dig. repetitore, mi ništa, tek nedavno nakon 10. se spominje ponovna akt.R6 Rota. Interes lok. amatera je zamro, što zbog tehnologije, što zbog neulaganja u opremu i obrazovanje. Jedino gdje možemo nekoga čuti je na pom. frekv.
Nikada mi na pamet nije bilo javljati se na istima i koristiti ih van plovila, a koriste ih mnogi koji nemaju nikakve kvalifikacije ni u amat.službi ni pomorskoj. Djelatnici marina, luckih uprava i sl. Ja kao radioamater mogu koristiti i RF spektar ( npr u klubu) i pomorski spektar.
Ovdje se radilo o pozivu u pomoć  na koji nitko nije reagirao! Ja nisam znao da li su oni odaslali DSC poziv! Nitko ih nije povratno ni zvao. Ni na kraj pameti mi ne bi bilo sudjelovati u već započetoj akciji spašavanja. Dijelovi snimke koju ste slušali nije poredana pravim redoslijedom.
Znači, nakon poziva u pomoć, pričekao sam i kad sam vidio da nitko ne odgovara javio sam se s ciljem da doznam poziciju plovila u slučaju da se kom.prekine i obavijestim nadležne i to je sve! 
Sada ću vam objasniti zašto nisam zvao odmah 112.
Kakve bi ja podatke prenio službeniku u 112 da se nisam javio?
Halo 112, čuo sam poziv u pomoć preko radio uređaja! Službenik: o kome se radi? Koja je lokacija, ime broda, broj osoba... a ja bih odgovorio ne znam! Da bio u mogućnosti prenijeti nadležnima te podatke MORAO sam se javiti. Kakve bi ja podatke mogao dati službi 112? Nikakve! Zbog iskustva i radi uštede vremena odlučio sam direktno pozvati ORP.  Sigurno bi me iz sluzbe za spašavanje zamolili da pokušam stupiti u vezu i doznam osnovne podatke. Onda bi isto prekršio pravilnik,( po njihovoj uputi) kao što su me zamolili iz ORP.!?
Moralna obaveza mi je bila javiti se na poziv u pomoć i pomoći ORP DR koji su mi se  i zahvalili i koji se me  samo kontaktirali da stupim u vezu plovilom.
Možda ovo sve nije u nadležnosti HRS- a jer se radi o  aktivnosti na pomorskom bandu, ja imam obavezu da Vama, kolegama objasnim o čemu se radilo.
Na pitanje zašto sam se predstavio RA pozivnom oznakom, odgovor je:  jer je na taj način radio operator u ORP DR mogao shvatiti da se radi o nekom tko zna sto radi bez dodatnih pitanja ili provjera na kojima bi se gubilo dragocjeno vrijeme. Upravo zato su me povratno i zazvali: ARP Korčula, ovdje DR, molimo da stupite u vezu sa plovilom i uzmite dodatne podatke, tj.br. mobitela i broj osoba!
Ni na koji način moje javljanje nije moglo ugroziti ev. spašavanje. Upravo, zahvaljujući meni, središnjica iz Rijeke je bila s njima na vezi i svi  naknadni potez posade  su napravljeni prema uputama profesionalaca. Da nisu bili u vezi s njima tko zna kakve, možda i pogubne odluke bi neiskusna i 10-eročlana posada donijela.
Iz svega ovoga sretnog završetka, osim sto možda neke kolege imaju želju i volju da ja platim nekakvu kaznu za prekršaj, mnogi mi se javljaju sa podrškom, naročito pomorci i skiperi, kao i oni koji pitaju kako postati radio amater!
Smatram da sam napravio sto bi svaki radioamater trebao napraviti kada čuje poziv za pomoć. U takvim pogibeljnim situacijama zaštita života je iznad svih pravilnika. Isto kao sto i žurne službe po Zakonu RH iako imaju prednost prolaska, prolaze kroz crveno svjetlo na semaforu,  kao po zakonu ne smiju, oni pritom  vode računa ne ne ugroze druge.
Hvala vam svima na vašim komentarima i sve vas lijepo pozdravljam iz Korčule.
Moj broj mob je 091-501-9801 ako imate kakvih pitanja slobodno mi se javite, ili ako
Vas put nekad donese na Korčulu bilo bi mi drago da se sretnemo.
73 svima! Julije 9A5ABX.


Offline 9A3IV

  • Master in Training
  • *****
  • Postova: 479
Odg: 9A5ABX odradio prijenos MAYDAY poruke s mora
« Odgovori #83 u: 09. Kolovoz 2020, 17:44:11 »
Nakon ovolike rasprave odlučio sam staviti u jednu memoriju vokca 156,8MHz. Kad sam na moru, često ga slušam. Nema veze što sam na kopnu, ima memorija. Neka stoji

Tko je na moru, postoji karta pokrivanja ORP sa frekvencijama. Može se čuti vremenska prognoza i to detaljnija nego na vijestima. Korisno

Offline 9A8MM

  • Master in Training
  • *****
  • Postova: 402
    • http://www.rkp.hr
Odg: 9A5ABX odradio prijenos MAYDAY poruke s mora
« Odgovori #84 u: 09. Kolovoz 2020, 21:40:49 »
[OffTopic]

Prenosim vam novi komentar kolege 9A5ABX koji se ne moze prijaviti na forum pa mi je poslao da pošaljem vama.

Može li se Julije javiti na webmaster@hamradio.hr da probamo otkloniti problem s prijavom na forum?

Marko, 9A8MM

Offline 9A7KTF

  • Average Member
  • ***
  • Postova: 138
    • 9A7KTF
Odg: 9A5ABX odradio prijenos MAYDAY poruke s mora
« Odgovori #85 u: 10. Kolovoz 2020, 17:09:13 »
Sunce grije sve jače.  ::)
Čanak 101. stavak (1) Zakona o elektroničkim komunikacijama glasi, citiram:

                                  Tajnost radijskih komunikacija
Članak 101.

(1) Vlasniku ili korisniku radijske postaje zabranjeno je:
– neovlašteno doznati, upotrebljavati, objaviti ili proslijediti drugima sadržaj radijske poruke
koja nije namijenjena javnosti,
– prenositi u nekodiranom obliku radijske poruke koje imaju obilježja tajnosti,
– prenositi lažne i pogrešne signale i priopćenja, osobito ako se odnose na slučaj opasnosti, hitne
slučajeve, sigurnost ili identifikaciju,
– prenositi signale i priopćenja koja se ne odnose na njegovu djelatnost,
– primati signale i priopćenja koja nisu namijenjena njemu niti javnosti


Kraj citata

Čisto sumnjam da je zabranjeno slušanje međunarodne pomorske frekvencije za 
poziv i pogibelj, VHF CH16 frekvencija 156,8 MHz.
To je isto kao da je zabranjeno gledati aute koji prolaze cestom ispred moje ulice. 
To što ja vidim poznanika Đuru kako u svojem autu, (u kojem je pored njega i 
njegova ljubavnica), prolazi mojom ulicom i odlazi u ''nepoznato'', meni nije nikakvim
zakonom niti propisom zabranjeno. Usput, nije niti Đuri, nismo u SAD-u !

73
Martin 9A2JK

Kolnik odnosno cesta je javno mjesto.









9A7KTF, Sergio

Offline 9A4QV

  • Život posvećen forumu
  • *******
  • Postova: 1.648
    • http://www.qsl.net/9a4qv
Odg: 9A5ABX odradio prijenos MAYDAY poruke s mora
« Odgovori #86 u: 10. Kolovoz 2020, 19:58:54 »
5ABX, vjerujem da će ti Marko otkloniti problem, pa ćeš moći direktno pisati po forumu.

Ako pogledaš moj inicijalni post, vidjet ćeš da sam napisao kako se srećom dobro završilo, a da nije.....
U međuvemenu je isplivalo to da ne posjeduješ valjanu AR/ARC dozvolu za rad itd.

Moj prijedlog da se u takvim slučajevima nazove 112 je bio dobronamjeran i opravdan.
Evo i odgovor na tvoje pitanje, šta bi ti trebao u toj situaciji reći operateru na 112.
Kada bi se predstavio (i to je nepotrebno) jer ti je broj vjerojatno registriran u bazi, operator bi te upitao šta je problem.
Dok bi ti pričao on bi već iz baze imao tvoje podatke i tvoju poziciju, jer se pozivom na 112 automatski aktivira tvoj GPS i operater na 112 vidi tvoju poziciju.
Ako imaš zastarjeli telefon ili telefon bez GPS, onda bi te možda i pitao poziciju, ne znam da li 112 ima pristup određivanju pozicije iz TOA od bazne na koju si spojen i susjedne bazne.
Možda bi ti i rekao da im preneš poruku da oni nazovu 112 čime se ne bi trebala prenositi pozicija već bi njihov poziv na 112 odmah poslao poziciju.
Dakle, postoji razlog zašto se naziva 112.
Kada ih recimo zoveš zbog medicinske hitnosti, u stanju su ti reći da će hitna stići na tvoju poziciju za recimo 3 minute ili 7 minuta jer oni vide na svojoj mapi uz tvoju poziciju i pozicije vozila hitne.
Uz navedeno, sva se komunikacija snima, pa postoji manja mogućnost da nešto kasnije krene po zlu u tvoju korist.

I sada jedno hipotetsko pitanje za svih:
Ja sam nosioc VHF radiotelephony Civil aviation authority certificate of competence (restricted).
I kako pratim zračni saobraćaj na VHF frekvencijama u svrhu testiranja opreme koju projektiram i izrađujem, čujem i taj radio promet.
Naravno da je i tu bilo kritičnih situacija, ali nikad mi na pamet nije palo da komuniciram sa zrakoplovima van posla i radnog vremena koje je uključivalo komuniciranje sa letjelicama, bez obzira što imam osposobljenje za to.
Da li bi se ja trebao javiti na poziv zrakoplova koji je uputio poziv a ja ne čujem da mu je netko odgovorio?
Po nekim ovdje obrazloženjima da, ali ja kažem NE.
To nije posao nas radioamatera, za to postoje profesionalne službe čija mreža zasigurno nije kao naša amaterska, kao što si je i sam dobro opisao.

Eto, obnovi si dozvolu i javi se preko R6. Ide dosta dobro iz Korčule, dolazi 59+10dB (osobno vidio prije 3 dana).

Lp,

Offline 9A5CZI

  • Senior Member
  • ****
  • Postova: 171
Odg: 9A5ABX odradio prijenos MAYDAY poruke s mora
« Odgovori #87 u: 10. Kolovoz 2020, 21:16:50 »
Nije da ne poštujem pravilnike i zakone, ali kada je u pitanju spašavanje života tada bi ih prvi sve po redu prekršio, naravno pod uvjetom da sam siguran da ne mogu nanijeti veću štetu. I ako treba poslije bih ponosno platio sve kazne koje mi dosude...
U navedenom slučaju ne vidim koju je to štetu Julije mogao napraviti javljanjem na poziv u pomoć. Sve drugo su puste priče.
Ako treba i RA dozvolu trajno izgubiti za jedan spašeni život...

73, Zrinko

Offline 9A2JK

  • Global Moderator
  • ???
  • *****
  • Postova: 2.228
    • 9A2JK Amateur Radio Site
Odg: 9A5ABX odradio prijenos MAYDAY poruke s mora
« Odgovori #88 u: 11. Kolovoz 2020, 08:37:11 »
Nikako da ovu trakavicu privedemo kraju.
Kad baš inzistirate, besplatni telefonski broj Nacionalne središnjice za usklađivanje traganja 
i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) je 195.
Naravno da možete zvati i biranjem broja za hitne službe 112.
112 će poziv proslijediti na Nacionalnu središnjicu.

Može i VHF 16 – najkraće, najbrže. Za VHF 16 ne treba dozvola za amatersku radijsku postaju.

QV, usporedba sa VHF radiotelephony Civil aviation authority certificate of competence (restricted) 
nije primjerena, jer je helikopter ili avion uvijek u radijskom kontaktu sa nekim na zemlji. 
Prije izlaska iz zone radijskog pokrivanje jedne kontrole uspostavlja radijski kontakt sa zonom 
pokrivanja druge kontrole. Kad imaš CAA certifikat to sigurno znaš.

I, da ponovimo po stoti put  ::) : ORP Dubrovnik Radio nije znao poziciju jedrilice, jer da 
je znao ne bi tražio od Julija da posreduje.

Radioamaterska dozvola sa cijelim slučajem ima veze kao i moja vozačka dozvola.
Radioamater Julije, 9A5ABX, nije koristio amatersku stanicu, a svojim dobrim djelom,
osim najvažnijeg (spašavanje života) pokazao je i važnost/korisnost radioamatera
u društvu.

73
Martin 9A2JK
Nije znanje znati i za sebe ga zadržati, nego je znanje znati ga podijeliti.

Offline 9A3TY

  • Život posvećen forumu
  • *******
  • Postova: 1.307
  • Red pršuta, red sira ...
Odg: 9A5ABX odradio prijenos MAYDAY poruke s mora
« Odgovori #89 u: 11. Kolovoz 2020, 09:26:25 »
Nikako da ovu trakavicu privedemo kraju.

U pravu si Martine.
Sve što napišeš je 100% točno.
U pravu si Martine.

Jel sad može biti kraj ?

I da ponovim :

Živili radioamateri !

Sva sreća da mu uređaj nije bio blokiran na radioamaterske frekvencije kako nalažu propisi.
73 de Ivo, 9A3TY

Ovaj odgovor izdan je u elektroničkom obliku i pravovaljan je bez potpisa i pečata.